Crea Bea Orphanageweek

27 april 2014 - Sing Buri, Thailand

Dag lieve mensen,

Het is weer zover, tijd voor een nieuw verhaaltje. Ik schrijf dit om 11 uur ´s ochtend en het zweet loopt nu alweer met bakken tegelijk mijn lichaam uit. Ook mijn rechter duim is helemaal dik, Joost mag weten wat ik gedaan heb maar het zal wel weer goed komen.

Deze week heb ik gewerkt in het Orphanage. De kinderen hebben hier schoolvakantie en die duurt maar liefst twee maanden en dan gaan ze naar hun ouders. Dit was de reden dat ik heb moeten schilderen en klussen in plaats van leuke dingen heb kunnen doen met de kinderen. Orphanage is, zoals de meeste mensen wel weten, een weeshuis. Zoals Ralph altijd zegt; een wees is een kind zonder ouders. Dus hoe kan het dan dat de kinderen toch naar hun ouders gaan tijdens de zomervakantie? Nou het zit zo. In Thailand wordt er niet moeilijk gedaan over een kindje meer of minder. sterker nog; een pakje condooms vasthouden in de winkel schijnt de thaise mensen op de zenuwen te werken en beginnen spontaan te giechelen. Die dingen zullen dus ook niet veel gebruikt worden en dat betekend --> veel kiddos. Deze ouders hebben vaak te weinig geld om alle kinderen op te voeden dus gaan de kinderen naar het orphanage en moeten de kinderen om de familieband in stand te houden gewoon naar huis in de zomervakantie. Tuurlijk zijn er ook een aantal kinderen die echt geen ouders hebben en die waren er ook. Maar deze worden niet vermaakt of wat dan ook, die moeten zichzelf maar zien te vermaken met knuffeltjes en dergelijke. Ook hebben ze ons nog even geholpen tijdens onze muurschildering want dat was de taak van Benthe en mij. De meisjes kleedkamer helemaal een opfrisbeurt geven! Likje verf op de muur, een likje verf op de kluisjes en wat mooie tekeningen zouden de kamer weer helemaal een frisse uitstraling geven. Hier hebben we hard aan gewerkt en zoals mijn moedertje zei; Marlijn kon weer even lekker haar creatieve ei kwijt. Ik heb er van genoten! Helaas is het nog niet helemaal. We zijn nog niet aan de kluisjes toegekomen maar aankomende week kunnen wij nog een dagje mee om ook dit af te maken en dan is ons miniprojectje helemaal klaar!

Verder heb ik deze week mogen delen met Benthe en nog twee (voor ons) nieuwe Nederlandse meiden, Clair en Rosalie. Daarmee hebben we een aantal hele leuke en gezellige avonden beleeft waaronder de Brownhouse avond op woensdag. Het was weer tijd voor sapjes, dansjes en veel karaoke!

Nou sluiten we de week af met een bezoekje aan het zwembad en vanavond de heerlijke verhalen van de eerste koningsdag van Roosje en van Ralphie dus ik ben benieuwd.

Aankomende week gaan de bikkels Benthe, Clair en Marlijn onze sportieve kant ontwikkelen. We gaan namelijk THAIBOXEN! Elke ochtend om 6 uur klaar staan voor 5 kilometer hardlopen en oefeningen tot 8 om dit vervolgens te herhalen van 4 tot 6 in de middag. We gaan zien wat deze week ons allemaal voor spierpijn gaat brengen maar we gaaaaaan ervoor!

Tot over een weekje lief Nederland.