Tempels en rijst

26 maart 2014 - Sing Buri, Thailand

Dag lieve mensen,

Er zijn weer drie daagjes voorbij en hebben weer een aantal mensen ontmoet. Dag één van de introductie hebben Monique en ik gelijk het begin niet meegemaakt. We moesten samen nog van Bangkok naar Singburi. Een drie uur durend tripje met trein en bus. Eenmaal aangekomen zagen we een mooi busje zonder ramen met onze medereizigers. Twee hele leuke Nederlandse meiden, Evy en Benthe. Ook zitten er in onze groep wat mensen uit Ierland, Duitsland, groot Brittannië en Oostenrijk zo uit mijn hoofd. Met backpack en al moesten wij in die bus. Op naar de luncht, RIJST en gelijk door naar de eerste tempel. boe heet dat het was en met bagage en al de trap op naar de eerste tempel. Indrukwekkend maar ik zag het niet zitten. Wat een hitte en wat een zware tas had ik die ik mee moest zeulen. Na deze tempel gingen we naar ons verblijf, Lemonhouse in Singburi. In een minikamer met twee stapelbedden en een meisje uit Finland en een uit Noorwegen. Lekker primitief met twee ventilatoren en met alle kleding en spullen nog in de backpack,° en een douche die alleen kan wanneer je de kop in de hand moet houden,  daar zouden we het maar mee  moeten doen. Het was weer tijd voor avond eten. Jawel, RIJST. Het smaakt prima maar ik moet zeggen, twee keer per dag rijst is me nu al te veel van het goede. We hebben deze avond nog heerlijk gechilled en ik ging toen een heerlijke eerste nacht te gemoed.

Dag twee, op naar de tempels. In de auto, op naar de tempel en dan door naar lunch, RIJST. na de rijst weer door naar een andere tempel. Hierna weer door naar nog weer een andere tempel en toen avond eten, RIJST en terug naar het huis. Het onweerde een beetje dus we gingen eerder dan gepland. De tempels zijn overigens erg mooi maar onze reisleidster praat nou niet echt dat je zegt goed Engels en heeft een heel klein stemmetje dus wanneer je niet pal naast of tegenover haar staat zal je er ook niks van horen wanneer ze je wat uitlegt. ´s Avonds weer heerlijk gekletst met de meiden, een poging gedaan tot Skype met Ralph en nog een spelletje skipbo gespeeld met Monique en toen was het tijd voor bed.

Dag drie.  Alvast twee dingen, GEEN RIJST, GEEN TEMPELS! We begonnen de dag met een ontbijtje. twee broodjes met nutella dankzij mijn lieve moedertje die dit voor mij had meegenomen op het laatste moment. Hierna gingen we naar een soort winkeltje waar we onze eigen armbandjes mochten maken van kokosnoot kraaltjes. Het resultaat is een erg leuk enkelbandje geworden. Hierna gingen we door naar een ander huis van the greenlion. Hier gingen we ons eigen eten maken. Een groot succes. Mijn verplaatsbare gasfornuisje vloog in de fik, pan aan gebrand en te veel sojasaus. Het was niet echt te eten zoals je je kunt voorstellen, al helemaal niet wanneer Benthe zegt dat de noedels die we gebruikt hadden op moederkoek leek.  Hierna gingen we door naar de stad om naar het winkelcentrum te gaan. Ik, handig als ik ben, moest nog handdoeken kopen. Die was ik vergeten. Dit was gelukt gelukkig en ook Benthe was geslaagd. Haar telefoon had het begeven, althans haar beeldscherm en die heeft ze voor welgeteld 35 eurootjes laten fixen. Je kan zeggen wat je wilt maar het is hier wel goedkoop. Je betaald ongeveer 50 eurocent voor een flesje water en het zelfde geld voor een armbandje of iets lekkers. Hierna hebben we onze spullen meegenomen en naar het zwembad gegaan. Heerlijk verfrissend na deze warme dagen. Het was heerlijk twee uur genieten van heerlijke zon, heerlijk water en gezellig gezelschap van wederom Monique Benthe en Evy. Terug naar huis, douchen en klaarmaken voor de bbq. Ja ja weer geen rijst maar het was niet een bbq zoals je gewend  bent. Het klaargemaakte eten, zoals patat, was koud en het vlees dat je moest braden gebeurde op een bak met kolen, daarop een bak met water met daarin in een rond miniroostertje waar je allemaal een voor een stukje vlees op kunt braden. Al met al is het buikje wel rond met watermeloen en een soort puddingbroodjes.

Weer thuis en nu na het schrijven van mijn verhaaltje gaan de dames en ik een filmpje kijken. Er is ook een barretje waar je heen kunt maar wij hebben gekozen voor een lekkere meiden avond met thee, een chickflick en natuurlijk 3 hele leuke hollandse dames.

Groetjes van uit hier en tot het volgende verhaal.

1. Ingrid Schiebroek:
    26 maart 2014
    Dank voor de update. Leuke groep zo te lezen. Fijn dat je zoveel aanspraak hebt. Dan is het goed vol te houden.
    Geniet van alle nieuwe dingen. Skypen met Ralph nog gelukt?
    Dikke knuf Ing
  2. Marlijn:
    27 maart 2014
    Hey Ingrid ja het is zeker leuk maar voel wel dat ik toch wel houd wel thuis haha nu al en vooral van de mensen thuis gewoon. Ik ga jullie vast allemaal verschrikkelijk missen. Maar ja was heel even gelukt maar de verbinding was zo slecht ik hoop dat het kwam door zijn verbinding daar want hier kunnen de andere meiden wel skypen maar we gaan dit weekend nog eens proberen. Kusjes van hier