IK KOM LEKKER EERDER THUIS

19 mei 2014 - Maharagama, Sri Lanka

Dag Mensen,

Tijd om naar Sri Lanka te gaan. Na een prima vluchtje met Srilankan Airways met alleen maar monnikken en lokale mensen, als enige blondine samen met nog één vrouw kwam ik aan in Colombo. Koffer pakken, geld wisselen en op zoek naar mijn naam bordje. Een vriendelijke meneer kwam me ophalen en melde mij dat we om half één snachts ( zo laat was het inmiddels ) nog even drie uur zouden rijden naar Kandy waar mijn programma zou starten. Ik zag het niet zitten maar oke wat moet dat moet. Na een aantal stopts kwam de man met de opmerking dat hij wel erg moe was dus even een halfuurtje moest slapen. Ook dit zag ik niet zitten maar oke, die man zal zijn slaap wel echt nodig zijn geweest want na een halfuur slaap en een peukie gingen we verder. Onderweg kreeg ik nog een bloedneus zonder enige tissues in de buurt en om 4 uur 's nachts kwam ik dan eindelijk aan in het huis. Erger dan ik dacht en erger dan in Thailand. Lichtelijk geshockeerd liep ik achter de man aan naar mijn kamer. BOEM 10 meiden op één kamer. dat is wel wat anders dan de 4 tot 6 die mij waren beloofd. De meiden waren erg blij met mijn komst zo midden in de nacht dus ik ben zo snel ik kon gaan liggen in mijn bed. Het was een verschrikkelijke nacht. Het matras was misschien 5 centimeter dik en ik voelde elke stalen buis die mijn bed vormden.

Eenmaal wakker kwam het het nieuws. Geen orientatieweek en geen womenshelter. Duuuuzzzzz. Mijn dag kon niet meer stuk. Omdat ik het niet meer zag zitten allemaal nam een nederlands meisje genaamd Linda me mee naar het zwembad. Een heel mooi zwembad in een vijf sterren hotel! Ik heb daar heerlijk gelunched en verse jus d'orange sapjes gedronken en ik kon er weer een beetje tegen aan.

Tijdens de avond bespreking met de coördinatoren kwam ik tot het idee om te werken in het disablet orphanage. Hoe ik daar toch bij kwam want werken met gehandicapten heeft me nooit wat geleken. De volgende dag dus op naar de Orpghange en wat ik daar zag was zo schokkend. Volwassen mensen die maar wat voor zich uit stonden te staren en rare geluidjes aan het maken waren, mensen die boven benen hadden zo dik als polsen en mensen die helemaal niet in staat waren zichzelf op  wat voor manier dan ook te verzorgen. Het was heel zwaar en de eerste keer dat er een gehandicapte naar je toe komt moet je even een knop omzetten. Schijt hebben aan het kwijl dat op je kleren komt of de kilo's luizen die ze bij zich dragen en doen alsof je het heel leuk vind. Liefde geven. Daar draaide het om dus vermaken en knuffelen was alles wat je moest doen.

Deze dag was ook nog eens mijn verjaardag. 'S middags gingen we naar het zwembad want de orphanage hoeft alleen maar in de ochtend omdat het heel veel energie van je vraagt. Ik lag daar lekker op mijn verjaardag op het zonnebedje bij het zwembad toen Linda aankwam. Lang zal ze leven lang zal ze leven in de gloriaaaa.. Met een taartje kwam ze aan. Eindelijk voelde ik me een beetje jarig en ik heb er van genoten. Na een lekkere douche in het huis gingen we voor mijn verjaardag uiteten met wat leuke mensen van het huis. Daar kreeg ik een gratis cocktail voor mijn verjaardag en na het eten kwamen de obers met een chocolade taartje met een kaarsje aan zetten! Hartstikke leuk natuurlijk en deze smaakte ook erg goed!

Na woensdag nog een dag op de disabled te hebben gewerkt en donderdag nog een dag bij het zwembad te hebben gelegen ging ik vrijdag mee met Britt, een nederlans meisje uit Zwolle! Zij deed de trekking week en ik wilde eigenlijk wel een beetje wat zien van het land. We gingen in de auto naar watervallen. deze vielen tegen aangezien ik hele mooie heb gezien in thailand maar de thee tuin die we hadden bezocht was erg leuk en mooi. Na een lekker bakkie thee met een gebakje gingen we nog een rondje wandelen om een meertje en toen waren we rond etenstijd eindelijk terug in het huis. aangezien het onze laatste avond was in het huis gingen we wederom uit eten! Het was een gezellige avond met lekker eten maar niet al te laat naar bed want 's nachts zouden we om 5 uur opgehaald worden. OP NAAR HET STRAND

Toen we aankwamen hebben we even gezocht naar een hostel en hadden een mooi guesthouse gevonden voor niet te veel geld met zijn drieen. Linda, Marit ( een meisje uit noorwegen) en ik. We hebben hier een weekend lang lekker gelegen op het strand, genoten van een massage en wat lekker eten)

Nou schrijf ik dit vanuit het hotel van de Schildpadden week. De schildpadden zijn prachtig. We hadden vanavond 107 baby schildpadjes mogen vrijlaten op het strand. dat was heel bijzonder in combinatie met de ondergaande zon. Ook hebben we de verblijven schoon geschrobt en de schildpadden gevoerd. Ook deze accommodatie is bagger, met hier er daar een schimmeltje maar het maakt niet uit want IK GA VRIJDAG AVOND LEKKER NAAR HUIS!

omdat ik heimwee heb en het niet is wat ik verwacht had kom ik vier weken eerder thuis dan gepland. Ik ben er klaar mee en heb genoeg gezien. Dus tot over een kleine vijf daagjes mensen, dan kom ik de boel weer onveilig maken in nederland!!

Veel Liefs van uit Sri Lanka

1. Herriet Berends:
    19 mei 2014
    Van de ene kant jammer ...Maar van de ANDERE kant fijn dat je weer thuis komt. Want dat kan ik je wel vertellen een kind ver weg is niet erg maar als ze het niet naar de zin heeft..... Is het een DRAMA....tot zaterdag meissie,,xxxxxxxxxxxxxx
  2. Jessica:
    19 mei 2014
    Kan het me heel goed voorstellen. En helemaal wat mama zegt het is ellendig als je weet dat je kind zich niet happy voelt... Hoop je snel te spreken bij pa en ma...XXX
  3. Ingrid Schiebroek:
    19 mei 2014
    Nou kom maar lekker al is het 4 weken eerder. Je bent van harte welkom. Knuf Ing