Koh Tao, bedankt!

20 april 2014 - Koh Tao, Thailand

goeie dag mensen,

Na weer een 5 uur langere reis dan gepland (in totaal 13 uur, ivm Songkran, het Thaise nieuwjaar) kwamen Benthe en ik dan eindelijk aan op het prachtige eiland Koh Tao. Wij keken onze ogen uit. Witte stranden, palmbomen, strandtentjes, alles er op en eraan. We waren helemaal gelukkig maar kwamen er al snel achter dat ons hotel had bedacht ons vandaag niet op te halen dus konden zelf onze taxi betalen naar het 5 sterren resort.

Eenmaal aangekomen op het resort bleek onze kamer gratis ge-upgrade te zijn. Helemaal fantastisch! We hadden een kamer met airco, en wat voor kamer met airco! Kleine Bentje en ik hadden samen zo een groot bed dat wanneer wij beide breed uit zouden liggen wij elkaar nog met geen mogelijkheid aan konden raken. De douche was een heerlijk grote regendouche en hadden zowaar beide een plek waar we al onze spullen konden stallen. Die avond hebben Monique en Evy ons opgehaald en hebben we heerlijk genoten van de relaxte strandtent met fatboys, heerlijk westers eten, een lekkere lichte cola en de meest geweldige licht een vuurshows aan het strand.

Na een heerlijke nacht en ontbijt was het dan SONGKRAN. Je moet dit voorstellen als één groot waterballet. Alles en iedereen maakt elkaar kledder nat en overal waar je loopt kan je emmer water over je heen verwachten of een waterpistool spuit in je snufferd. doe dit in combinatie met een heerlijk strand, wat lekkere drankjes en het heerlijke thaise zonnetje en dan heb je de dag van je leven. Wel is waar verbrand en gesloopt aan het einde van de dag maar het is maar één keer (thais) nieuwjaar dus zijn we nog even op een festival wezen kijken, wederom lekker op het strand met de teentjes in het zand gedanst.

Tijd om bij te komen was er niet, hè wat vervelend nou want het was tijd voor; DE FULLMOONPARTY op Koh Pangang. Dus hop hop gas erop en om drie uur in de middag vertrok onze boot voor een tripje van anderhalf uur. Eenmaal in Koh Pangang overgestapt in de taxi en zo kwam onze reis ten einde op het Fullmoon strand. Miljoenen winkeltjes waar je neonkleurige shirts, bloemen kransen voor in je haar en bodypaint kon kopen, troffen we aan. We hebben onszelf even mooi laten onder schilderen en zijn een hapje gaan eten.

We hadden eigenlijk een soort festival verwacht maar dit was na mijn mening helaas niet het geval. Het waren gewoon allemaal barretjes die hun hebben en houden op het strand hadden gesteld met allemaal eigen muziek en allemaal hun eigen feestje. Dit maakte het geheel minder één feest. Aangezien het feest om 9 uur al begon zijn wij om twee uur 's nachts even naar een rustiger plekje verhuisd, niet op het strand, om even bij te komen en even een hapje te eten. toen we bijna in slaap gevallen waren werden we het restaurant uit gekickt. We gingen dicht en een bezoekje aan het toilet kon er niet meer vanaf. Terug naar het strand dan maar. Nou wat ik daar toen aantrof zal ik nooit vergeten. In een uur tijd was het leuke gezellige feest omgeslagen in een grote chaos. Ik heb mensen zien kotsen op elkaar schoot, zien vallen van podiums, zien liggen op de grond terwijl ze wat stuiptrekkingen vertoonden, mensen zien neuken op het strand en in de zee, mensen voor dood zien liggen op het strand, en dat alles zonder enige toezicht. Heel de avond heb ik maar liefst drie agenten gezien. deze agenten stonden lekker te buurten met zijn drieën op één plek, plus dit was om 9 uur 's avonds. Joost mag weten waar ze de rest van de avond geweest zijn. Al met al niet zo mijn ding en voelde me er eventjes niet helemaal fijn. Na een uurtje was het meest dronken grut gelukkig door wie dan ook naar huis gebracht en toen kwam bij mij de rust weer terug. Na nog wat drankjes en watertjes was het dan zover. De kwam op en er kwam een einde aan het feest. Ik heb zeker een leuke avond en nacht gehad en het was leuk om een keertje mee te maken maar bij mij licht de nadruk vooral op ÉÉN keer. Eens maar nooit weer.

Eenmaal thuis, inmiddels 11 uur in de ochtend, zagen Eef en ik het niet meer zitten om te gaan slapen en besloten de dag maar gewoon door te halen. Wat Eef helemaal gelukt is en voor mij een aantal breekpunten inhield waarin ik een aantal diep weg gezakt ben in het zonnetje.

De rest van de week stond in het teken van ZON ZEE STRAND EN GENIETEN. We hebben heerlijk elke dag bij het zwembad gezeten, elke dag op het strand gelegen, elke dag heerlijk uiteten geweest en zelfs twee keer onszelf heerlijk laten verwennen in de spa. 7 euro voor een fullbody massage wan een uur dat kan je nog wel een keer doen dacht ik, toch?! Ook is er nog een feestje geweest op woensdag avond waar we van genoten hebben (wederom met de teentjes in het zand en een drankje in de hand) en zijn we met een bootje naar Mango Bay en Twin Rocks gevaren op donderdag met zijn viertjes. Oh en niet te vergeten; IK HEB GESNORKELD! Ja nu mogen jullie trots op mij zijn want zoals de meeste van jullie vast wel weten ben ik als de dood voor vissen en rotsen in diep water. Dat hele onderwater leventje vertrouw ik voor geen cent. Maaaar... dan is het feest nog niet afgelopen want ik heb daar GESNORKELD MET HAAIEN! Ik wil niet zeggen dat ik nu altijd mee ga snorkelen maar ik hoop wel dat ik een ietsiepietsie beetje over mijn angst heen ben. Ik moet wel heel eerlijk toegeven dat ik heel de tijd arm in arm heb gezwommen met toppertje Monique en dat wanneer ze mij losliet ik weer in paniek raakte, maar ik heb het maar mooi even gefixed!

Donderdag avond as het tijd voor het afscheid van Mootje en Eef want Eef is nu alweer bijna thuis in Nederland en onze stoere Mo gaat even zeven weken alleen backpacken in Australië, wat een stoer wijf! Het afscheid viel mee want we hebben alweer een date in ons koude kikkerlandje op de planning staan. Bedankt meiden voor de hele gezellige weken die ik met jullie heb gehad!

Nu wordt dit geschreven tijden de trip van Koh Tao naar Bangkok. We zijn om 10:30 vertrokken en de aankomst tijd die ze verwachten is 21:30. Duzzzz wordt weer een mooi lange trip op mijn nu al, na par 1 uur, stijve bibs. Zoals Benthe zegt; We`re going back to hell! Terug naar de rijst, terug naar de harde banken, terug naar het harde werk en terug naar de inimini stapelbedden en kamertjes. Maar we mogen niet klagen want we zitten nog steeds in het altijd mooie Thailand en we hebben een heerlijke week genieten op Koh Tao achter de rug!

Lieve groetjes van mij

Van reisblog naar fotoboek