Avondturen to the max

1 april 2014 - Umphang, Thailand

Dag lieve mensen,

Na een mooie cultuur week met veel boedha's en tempels waren we bij het weekend aangekomen. Het was nog even onduidelijk wat de planning was maar dan ging het hele feest dan toch door; naar de watervallen van Kanchanaburi! Een vier uur durende reis in een prima taxi busje met nog 8 anderen.

Eenmaal aangekomen bij ons hotel kwamen we er achter dat een kamer voor twee personen maar liefst 2,50 per persoon was. Daar worden we natuurlijk niet arm van. We hadden de bende op de kamer gedumpt en zijn naar een barretje gegaan samen met de chaffeur. Het is hier blijkbaar gebruikelijk dat je de gasten uit je taxi ook een beetje rondleid. De bar was ontzettend gezellig en na enige cocktails, stoelendansjes en rondvliegende kledingstukken van een aantal IJslandse mensen vonden wij het tijd om onze oogjes te sluiten.

Die ochtend was het tijd voor een heerlijk ontbijtje MET jus d'orange (Heeeeeeerlijk) en moesten we nog een uurtje rijden naar de watervallen. Het waren zeven watervallen in het totaal, allemaal boven elkaar. Al met al was het dus een beste klim en hebben het tot de 5e waterval gehaald. Het is namelijk nog al wat op je teenslippertjes een berg beklimmen in 40 graden. Wel hebben we in waterval 3,4 en 5 lekker gezwommen. Althans, ik alleen in de 5e aangezien ik niet zo fan ben van vissen en ze nog al aan de grote kant waren bij waterval nummer 3 en 4 en als echte Docter Fish visjes aan je gaan sabbelen. Na deze heerlijke warme, actieve en mooie dag hebben we patatjes gegeten en terug gegaan naar 'huis' The Lemonhouse in Singburi.

Zondag naar de stad. Massage en zwembad stonden op de planning. Thaise massage wel te verstaan. Nee dit is geen lekker geoliede massage waarbij ze heerlijk een beetje wrijven enzo, nee ze duwen gewoon op verschillende plekken van je lichaam hun elleboog erin. OEI en dat na een dag bergbeklimmen en spierpijn in de kuitjes. Niet geheel naar wens en na een uur pijn leiden was de massage voor Monique en mij dan eindelijk voorbij. Ach het koste maar drie euro dus nog geen man overboord. Hierna lekker afgekoeld bij het zwembad en terug naar huis om de spullen in te pakken voor UMPHANG OLIFANTEN WEEK!

Na een helse busrit van 14 uur in airco bus EN openlucht pickuptrucks en álles vervloekt te hebben dat er bestaat waren we dan eindelijk in de bergen van Umphang. De kamertjes zien er prima uit, niet groot en de badkamer is lekker primitief aangezien er doorgespoeld moet worden met een emmer water ipv op een knoppie te drukken maar is ook allemaal prima te doen.

Elke ochtend moeten we hier bananenbomen omhakken, deze meenemen naar de olifanten en de olifanten hiermee voeren. Vandaag hebben we de olifanten gewassen in de rivier samen met de overigens geweldige leiders van het kamp hier. Als lunch; PASTA! Wat waren we blij, na 10 dagen eindelijk een keer geen rijst. Wat een ervaring trouwens, het rijden op een olifant! Het zijn onwijs lieve beesten, die haren prikken als een malle en hij beweegt ontzettend heen er weer maar wat een lol hebben we gehad.

Morgen gaan we, net als elke ochtend deze week, weer bomen hakken en de olifanten eten geven. Na de lunch gaan we naar de watervallen van Umphang en daar mogen we lekker zwemmen.

Tot wiederhorens en veel liefs vanuit Umphang olifanten kamp.

1. Marloes:
    Heee lijntje,

Heerlijk verhaaal om te lezen! Je bent een toppertjee.

xx
  2. Herriet Berends:
    1 april 2014
    Inderdaad wwer een heel leuk verslag! ...xxx
  3. Ingrid Schiebroek:
    1 april 2014
    Ontberingen en feesten een prima combinatie. Geweldig met de olifanten, dat lijkt mij ook wel wat. Geef ze maar een knuffel van mij. Ik kijk uit naar je volgende verhaal.
    Groets Ing
  4. Petra van der Sluis:
    1 april 2014
    Leuk Marlijn om te lezen wat je zoal mee maakt, kan zo lekker mee genieten van je reis, heerlijk.